Friday, April 2, 2010

תגובות מרתקות והפעם על הסנאי

מאז התחלתי עם הבלוג אני מקבל תגובות נהדרות על הפוסטים. רובם , ככולם, אינן מופיעות בבלוג. תגובות אלה נשלחות אלי במייל ומהוות מרכיב נוסף בדיאלוג וקשר עם חברים, משפחה ושותפים לדרך. לאחר שגליה הצטרפה לבלוג והחלה לכתוב על "החצי השני של השליחות", התרבו התגובות החיוביות לבלוג. כתיבתה של גליה נקראת בשקיקה (כך נכתב לנו). אני מקווה שזה לא אומר שכתיבתי מהווה שיעמום מוחלט....אבל אני בהחלט יודע כבר שנים רבות שגליה מרתקת ואני גאה ונהנה מזה. בכל אופן השבוע קיבלנו תגובה נפלאה לפוסט של גליה על הסנאים מחברתנו רוחמה לפידות מעין השופט. בהסכמתה של רוחמה מובאת להלן תגובתה לפוסט


לגליה יניב והילדים היקרים
ערכה ורשמה באהבה עבורכם: רוחמה לפידות

האינדיאנים במקורותיהם חיו בטבע הסתובבו בשדות וביערות וכל מפגש עם חיה היה עבורם מסר מהבורא והיקום.
כמה מילים על הסנאי שבא לבקר בביתכם לקראת חג הפסח
הסנאי הוא מכרסם, בלתי צפוי, תזזיתי, אוגר ואוסף אך מביא איתו עוד כמה איכויות רוחניות כסמל.
המפגש עם הסנאי מלמד אותנו להתכונן לבאות ובמיוחד לימי החורף הקרים והסוערים. הוא סמל לפעלתנות והכנה.
הסנאי בהתנהגותו הבלתי צפויה מקנה לו יתרון המאפשר לו להתגבר על כוונותיהם של רבים לצוד אותו. יכולת האיסוף של הסנאי באה ללמד את הפוגש אותו איך לאגור אנרגיה לזמנים שתזדקקו לה, היא מלמדת איך לחסוך לשם שימוש בעתיד, בין אם מדובר בדברים חומרים ובין אם מדובר בכוחות נפש.
אומרים על הסנאי שהוא חבר בתנועת צופים של בעלי החיים (מצטערת שלא השומר הצעיר אולי אפשר לגייס אותו...), וסיסמתו היא: "היה נכון תמיד".
הסנאי מביא מסר לבדק בית ולבדוק איך אנו מאזנים את חיינו מה מיותר לנו בחיים ועל מה כדאי לוותר, שאינו משרת אותנו, איפה אנחנו מפריזים ואיפה מחסירים. איזה פחדים מהעתיד מחשבות ה"מה יהיה" הם עומסים מיותרים לנו ועדין קשה לנו לוותר עליהם.
הסנאי בא ללמד אותנו:
ליצור מרחב לכניסת שפע בחיינו (כשמוותרים על המיותר מתפנה מקום לשפע).
מלמד אותנו לבדוק אם אנו פועלים באופן הנכון, המתאים והמדויק לנו.
מלמד אותנו לעצור ולהיות מודעים לחזקים שלנו ומה המקומות והאנשים שממלאים אותנו תקווה, אמונה ואהבה.

ולמרבה הפלא הסנאי מלמד אותנו לזהות את החמץ בחיינו.
ה ח.מ.צ = חייבים מוכרחים צריכים
ולהתמקד במה אני רוצה
מה אני בוחר
מה נכון ומתאים לי

באהבה רבה
רוחמה

No comments:

Post a Comment